Cover Gouden Eeuw magazine onthuld tijdens opening toeristisch seizoen
HOORN – Op dinsdag 12 maart is het toeristisch seizoen officieel geopend in West-Friesland. Tijdens deze feestelijke bijeenkomst maakte Stefan Kraft van Ermel, Citymarketeer van Hoorn, gebruik van de gelegenheid om de cover van het Gouden Eeuw magazine te onthullen. Deze werd in groot formaat overhandigd aan wethouder Ben Tap.
Hoorn viert in 2019 de start van het Jaar van de Gouden Eeuw. Dit jaar staan er in de stad tientallen activiteiten en evenementen in dit thema op het programma. Hoorn Marketing en de gemeente grijpen dit themajaar aan om Hoorn als Stad van de Gouden Eeuw te promoten de komende jaren. Een van de middelen die wordt ingezet is een Gouden Eeuw magazine.
Gouden Eeuw magazine
In het laatste weekend van maart wordt er in West-Friesland een Gouden Eeuw magazine verspreidt. Dit magazine staat geheel in het teken van de Gouden Eeuw in Hoorn en is rijk aan verhalen over de geschiedenis, verhalen van nu, Gouden Eeuw monumenten en routes, evenementen die plaatsvinden en nog veel meer. Op de cover staat een prachtige foto van De Halve Maen, die in volle zeilen de haven van Hoorn uit vaart. De Halve Maen is de enige zeventiende-eeuwse replica die nog echt kan zeilen.
Het magazine is een samenwerking tussen Hoorn Marketing en Gemeente Hoorn en wordt, naast de huis-aan-huis verspreiding in West-Friesland, gratis aangeboden op verschillende toeristische locaties in Hoorn.
Opening toeristisch seizoen 2019
De opening van het Toeristisch Seizoen in West-Friesland is een initiatief van Ondernemend West-Friesland in samenwerking met Restaurant De Nadorst. Ondernemers, politici en bestuurders kwamen hier bijeen om te praten over het Gouden Jaar. Het programma bestond uit een interactief plenair programma met Stefan Kraft van Ermel (Citymarketeer Hoorn), Ben Tap (Wethouder Toerisme Hoorn) en een optreden van René Steens van Cabaret Westfries Collectief.
Foto: Marcel Rob